Facebook İle Site Hitini Artırmanın 6 Yolu



Facebook bilindiği üzere tüm dünyada en çok kullanılan sosyal ağ. Ya da en azından 137 ülkenin 126’sında durum böyle. Hâl böyle olunda reklam verenlerin de Facebook’tan doğru şekilde faydalanmayı bilmesi gerekiyor.

 (İşletmeden işletmeye) şirketler doğal olarak müşteri adayı yaratma üzerine yoğunlaşıyor zaten ellerindeki veriler de Facebook’un bu konuda trafik çekme bakımından önemli olduğunu gösteriyor. Peki  reklamcıları, Facebook’un Zaman Tüneli gibi bir özelliği varken bu konudan nasıl bir yarar sağlayabilir?


  1. Görsel İçeriğe Yoğunlaşın.

Yeni Zaman Tüneli tasarımı görsel içeriği ön plana çıkarıyor. Bu da içerik stratejinizde bazı küçük değişikler yapmanız gerektiği anlamına geliyor. Eğer şirketinizin içerik tasarım bölümü yeterli görsel içerik sağlayamıyorsa uzun blog yazıları hazırlamak yerine anlaşılması kolay infografikler hazırlamayı deneyin.

  1. Facebook’un Doğasına Aykırı Davranmayın

Bu çok sıkça yapılan bir hata. Çoğu şirket Facebook’u Twitter gibi kullanmayı tercih ediyor. Hatta abartıp Twitter’da yazdıklarını aynen Facebook sayfalarında yayınlıyorlar. Bu, Facebook’un size sağladığı imkanları kullanmayı reddettiğiniz ya da amiyane tabirle üşendiğiniz anlamına gelebilir. Oysa ki Facebook şirketin tanıtımını çok daha rahat yapabileceğiniz, daha çok katılım görebileceğiniz bir ortam.

  1. Her Durum Güncellemenize Sitenizin Bağlantısını Ekleyin

Bu çok önemli B2B’ciler! Hedefiniz müşteri adayı ya da talep yaratmaksa kendi resmi sitenize trafik çekmek için yapmanız gereken en önemli şeylerden biri bu.

  1. Facebook Views &  Kullanın

Eskiden “Sekmeler” vardı. Şimdi ise Views &Apps var. Bu özellikle özendirici küçük resimler oluşturmak için kullanabilirsiniz. Bu resimlerle birçok kişiyi Facebook Sayfanıza üye yapabilir, etkinliklerinize katılmalarını sağlayabilir ya da aklınızdaki başka bir şey için kullanabilirsiniz. Hayranlarınızın tıklamaktan kendilerini alamayacakları görseller yapmaya çalışın.

  1. İnternet Geyiklerini Kullanın

Elbette ticaret ciddi bir iş ama eğlenceli bazı yanları da olmalı, en azından reklam yaparken. Facebook sayfanız için eğlenceli ve ilgi çekici tasarımlar yapmayı düşünürseniz, o sıralarda çok fazla yorum almış ya da paylaşılmış internet geyiklerinden faydalanmayı ihmal etmeyin. Aynı içeriğin şirketinize uyarlanmış halini kullanabilirsiniz örneğin. Bazen böyle ilginç paylaşımlar yapmak hatırı sayılır trafik çekmenizi sağlayabilir.

  1. Geri Dönüşü Unutmayın

Facebook sayfanızdaki katılım insanların sağladığınız içeriğe önem verip vermediğini anlayabilmeniz için çok önemlidir. O yüzden Facebook sayfanızdan gelen trafiği ölçmeyi unutmayın. Beklediğiniz katılımı göremiyorsanız doğru kişilere ulaşmamışsınız demektir.

0 yorum: