Torrent Nedir ? Hızlı Torrenti Nasıl Anlayabiliriz?




Merhaba arkadaşlar uzun süredir yazmak istiyordum ama bir türlü ne konuda yazmam gerektiğini bulamadım.Sonuçta buradaki amacım sadece sizlere yararlı bilgileri paylaşmak veya ona yakın birşey :) Bugün bu yazıyı  halen torrent hakkında internet kullanıcıların pek bilgili olmadığından yazıyorum.Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp diyerek fazla uzatmadan konuya girmek istiyorum.İlk öncelikle hangi programlar var onları yazalım .. Ben iki tane biliyorum biri Bittorrent diğeri utorrent tir.

Şimdi de torrent kavramlarını basitce inceleyelim

Seed : Bu tanım arkadaşlar kaç kişinin bu dosyaya sahip olduğunu gösterir.Yani size dosyayı aktaracak bilgisayar sayısı da denilebilir.Tabi artık o kadar teknoloji gelişti ki akıllı telefonlar da size dosya aktarabilir..Kısa ipucu ne kadar seed o kadar hız demek gibidir ;) Aslında bilgisayar yerine kullanıcı sayısı desek daha doğru olur.

Leech : Bu tanımda dosyayı indiren kullanıcı sayısını gösterir..İpucu ne kadar leech o kadar yavaş indirmek demek gibidir.

Dikkat ettiyseniz demek gibidir yazdım.Bunun nedeni de kullanıcıların internet hızlarını bilemediğimizdendir.Yani öyle bir şey olur seed 10 leech 100 ama sorun olmaz herkes yüksek hızda indirebilir.Ondan böyle bir kelime kullanmak istedim ama verdiğim genel ipucu ile de hızlı torrentleri bulup indirebilirsiniz.

Zaten bazı torrent indirme sitelerinde healty diye bir kavram vardır.Healty kelimesi sağlık anlamındadır.Bu orana bakarak bile hızlı torrent indirimleri yapabilirsiniz.

Torrent arama sitemiz ise torrentz.eu dur.

0 yorum: