Ters koltuklar


Hani otobüs vs toplu taşıma araçlarında ters yerleştirilmiş koltuklar vardır ya, işte onlar beni benden alan koltuklardır. O koltuklar gerçekten benim için bir işkencedir arkadaşlar.Eminim yalnız ben değilim, orada bir yerlerde benimle aynı kaderi paylaşan birileri var, biliyorum…İşte ben boş otobüste ters oturamıyorum arkadaşım. Çok kez denedim, nafile.  Bu yüzden boş otobüste bile ayakta  gidiyorum. Mide bulantısına sebebiyet verebilitesi o kadar yüksek ki. Baş dönmesini hesaba katmıyorum bile. Bazen deniyorum belki alışırım diye de olmuyor ya.Daha hareket eder etmez baş dönmesi, sonrasında mide bulantısı. Hala inat edip kalkmazsam soğuk terler dökmeme sebebiyet veriyor. Yaşlı teyze de değilim ama oluyor işte.Oturduğum denediğim zamanlar dışardaki nesnelerle ilişkim resmen tersine dönüyor. Nesneleri düz giderken olduğu gibi uzaktan gözünüze kestirip, yakınlaştıkça daha ayrıntılı incelemek yerine; birden real scale görüp, akabinde küçülüp gözden kayboluşlarını izlemek ne büyük bir işkence benim için bilemezsiniz.Dörtlü binildiğinde sohbet, muhabbet için güzel olsa da otobüs sabit hızla gitmediğinden insanın içini dışına çıkarıyor gerçekten. Dörtlü olduğumuz zaman hemen karşıdaki dost kişisiyle yerleri değiştiririz. Hatta bilirler, düz koltukların birine kimse oturmaz bile.Ee herkes dörtlü olarak binemiyoruz. Bu sefer karşındaki kişinin de kimliği önem kazanıyor. İnsan nereye bakacağını şaşırıyor.Yerden tasarruf edildiği iddia ediliyor. Yalan efendim, yalan. Madem oraya iki boş koltuk daha sığdırabiliyor düz yapsalar ya ? İlla midemiz mi bulansın? Gözlerimiz mi kararsın ?Çevirmiş oraya dört koltuk sanki mangal yakacağız orda, masa kuracağız.Kimilerine şöyle bi faydası var. Birçok yaşlı teyze de aynı benim gibi oturamıyor ters koltuğa. Yer verilse bile oturmazlar bu koltuklara onun için genç ve yorgun kişilerin sağlam mevzilenebileceği yerlerden biridir.

0 yorum: