Yorumları yanıtlamak blogculuğun temelidir!



Merhaba blog ve blogumun değerli ziyaretçileri. Bugün blogumu biraz boşladım farkındayım ama malum internet altyapısı çok kötü olduğu için zaman zaman kopmalar yaşanıyor. O yüzden yazımı bu vakite yetiştirebildim. Şimdi son günlerde gördüğüm bir sorun var. Blog yazarları ziyaretçilerine önem vermiyorlar ve onları sadece bir nimet olarak görüyorlar. Onların sorularını yanıtlamıyorlar, destek olmuyor.

Blogculuğa yeni başlamış birisi veyahut bu işlerden anlamayan ama kendisini geliştirmek isteyenler sizden yardım istiyorlar ama siz bilginizi kendinize saklıyorsunuz. Böyle yapmayın! Bilgi paylaştıkça çoğalır. Ziyaretçileriniz sizden yardım istiyorlar fakat siz görmemezden geliyorsunuz. Ziyaretçi siz cevap vermediğiniz zaman cevabını başka yerlerde arar ve bulduğu zaman aslında sizin blogunuzun hiçbir işe yaramadığını anlar. Ve sizin değeriniz onun gözünde düşer.

İşte bu yüzden ziyaretçileriniz eğer ki sizden bir konuda destek istiyorsa onların sorularına kulak asın ve bildiğiniz kadarıyla cevaplamaya çalışın. Ama eğer sizde bilmiyorsanız başka sitelerden ona kaynak gösterin ve yine de yardımcı olmak için elinizden geleni yapın. Hem bu sayede okurunuz bir sorunu olduğu zaman sitenize uğrar ve dolaylı olarak sitenizin sürekli olarak takipçisi olur.

Bazı blog yazarları artık ilerleme sağlamış ve belli bir yorum sayısına ulaşmış olarak düşünüyorlar kendilerini. Ve ziyaretçilerin yorumlarına kulak asmıyorlar. Bırakıp ne halleri görsün gibisinden tavır takınıyor. Bunların hepsini gözlemlerime dayalı olarak söylüyorum. Uzun zamandır bir çok blog takip ediyorum fakat ziyaretçileriyle ilgilenen ve kalitesi bulunan blog çok az denebilecek seviyede. Ben ziyaretçilerine kulak asmayanlara konu mankeni diyorum. Çünkü yoruma konu mankeni gibi bakmaktan başka bir işe yaramıyorlar. Ve o konu mankeni olarak adlandırdığımız blog yazarlarının bloglarına bir daha girmiyorum. Siz olsanız ne yapardınız?

0 yorum: