Facebook'ta Aile Üyelerinizi Gizleyin




Herkesin düşüncesi,siyasi görüşü farklıdır..Bu amaçla çoğu paylaşmak istediğimiz şeyleri facebook gibi ortamlarda paylaşamayız..Yada aşk-meşk durumlarında “zorla” ekletilen aile büyüklerinin yanında birşeyler yazamayız..Hatta öyle bir durumdur ki dışarıda her türlü ipneliği yapan çocuk facebook’ta gelir belgesel paylaşır :) Sebebi aile  büyükleri ve insanlardır..
Bende bu konudan rahatsız olan biri olduğum için insanları gruplandırmak zorunda kaldım..500 Küsür arkadaşımın hepsi farklı konumlarda ve benle ilişkileri farklı olduğu için paylaşımları o insanlara göre yapmaya özen gösterdim :)
Örneğin dindar bir kuzenimle beraber içtiğimiz bir arkadaşın yorumları farklı olacağından ve benden beklentileri farklı olacağından dolayı çok kişilik karaktere bürünmek için ideal bir yöntem olarak düşündüm :) Çoğunuz biliyorsunuzdur belki ama gizlilik iyidir her zaman :)
Bölümden hocalarımın olduğu bir yerde normalde saygıda kusur etmezken tutup “Naber lan yarrağım” yazan bir ileti hiçde hoş değildir bence :)
Öncelikle bu adrese giriyoruz












Aile olarak seçtiğimiz gruba ailemizden görmemesini istediğimiz kişileri ekliyoruz..Yada ilk etapta bunu kategori şeklinde yapabilirsiniz :) Yani tüm arkadaşlarınızı arkadaş listesine bölebilirsiniz..
Ardından oluşturulan AİLE listesinin neleri görüp göremeyeceğine karar vermemiz gerekiyor..Örneğin Alkollü bir fotoğrafımızı yada özel bir albümümüzü görmesin istiyorsanız;
Gizlilik Ayarlarından; Ayarları Özelleştir diyerek -
Seçeneğine giriyoruz..
Gördüğünüz gibi tüm albümleriniz gözükecektir..Buradan seçtiğimiz bir fotoğraf albümünün Aile üyeleri tarafından görünmemesini ayarlamak için;


Buradan aile seçeneğini işaretleyerek o resimlerin aile üyeleri tarafından görünmemesini sağlayabilirsiniz..
Yada burada benim gibi “Sadece Ben” diyerek albümleri tüm arkadaşlarınıza kapatabilirsiniz :) Bu kişiler seçeneğine istersen liste oluşturmadan da tek tek isim isim insanları girebilirsiniz fakat alttaki duvar,not vs gibi ayarlarda da lazım olacağından dolayı aile diye bir grup oluşturmak mantıklı olacaktır :)
Yine gizlilik ayarlarından bu aile üyelerinin neleri görüp göremeyeceğini ayarlayabilirsiniz..








Gönderilerim için kullandığım ayar bu şekilde..Ufaklıklar adında ortaokul gençliği kuzenlere kapattım :) Eklemesem abi neden eklemedin diyorlar bende ekleyip duvarı ve albümleri kapattım :)
Bazen duvarı kapattın diye kızanlar oluyor onlar içinse en güzeli bazı şarkılarda onlarada paylaşmak oluyor :) Bunu da nasıl yapıyoruz derseniz :)
Durum veya Videoları paylaşırken hemen altta (Kırmızı yuvarlak ile gösterdim) orayı tıklayıp
























Yukarıdaki gibi bu kişiler seçeneklerini kaldırıp bazı videoları onlarada paylaşıyorum :) Bu sayede kimse neyi,kime,nasıl paylaştığımı tam olarak görmüyor :)
Bazen küfürlü videoları paylaşırken bazı arkadaşlar “oha lan bunu nasıl paylaşıyorsun” dediklerinde bilseler ki sadece kendileri görebiliyor :)
Facede rahat rahat küfür edemiyorum diyen arkadaşlara tavsiyemdir..Bu ayarlarla arkadaşlarınızı düzeltmek yerine arkadaşlarınıza ayar çekmek daha mantıklı olacaktır :)
Özgürce düşüncelerinizi paylaşmak dileğiyle :)




































0 yorum: